Monday, May 2, 2016

hidup & mati..

aku tak pernah merasa sebegini.
jatuh sebegini dalam.
rasa sebegini sayang.
rindu yang tak pernah hilang.

kata yang dahulu aku sekadar ungkapkan
bahawa di setiap fikiran ada kau yang menerawang
bahawa di setiap detik wajah kau yang terbayang
bahawa di setiap rasa kau yang aku inginkan
kini aku benar-benar rasai
aku tak sangka aku akan jatuh sedalam ini
aku tak sangka aku akan merasa sejauh ini
keindahan yang mampu buat aku tersenyum walau hanya dengan mengenang kau
kegembiraan yang mampu menghadirkan cahaya walau hanya bercakap dengan kau
keinginan untuk sentiasa memahat senyuman di wajah kau
semuanya kau

tapi
aku juga tak sangka aku akan merasa sakit sebegini
kesakitan yang tak pernah aku rasai
kekosongan yang tak pernah aku impi
kau hadir dan menghuni di dalam hati
kau hadir dan membuatkan rasa membara di jiwa ini
tapi kau pergi
sedang aku tak mampu untuk mengusir kau dari hati
tapi kau tak menoleh lembali
sedang kau sudah mengisi seluruh jiwa ini
tapi kau tak kan kembali lagi
sedang kau telah beraja di hati ini
dan aku yang masih mengharap kau akan kembali
sedangkan aku tahu itu tak mungkin akan terjadi

kini
aku akan bunuh kembali segala rasa ini
kini
aku akan matikan jiwa aku ini
kerana aku tidak mahu merasa seperti ini lagi
kesakitan yang aku tak mampu untuk tanggung sendiri
biarkan sahaja aku mati
biarkan sahaja aku lenyap dari dunia ini
kerana aku takut aku hanya akan menyakiti senyuman indah di wajah mu nanti

No comments: