Monday, September 1, 2014

kamu

kamu kata aku banyak merungut..
tapi tahukah kamu hanya itu sahaja caranya untuk aku luahkan padamu kerisauan yang bersarang di dadaku?

kamu kata aku tidak bersyukur..
tapi tahukah kamu yang aku cuma mahu mencari kebahagiaan dalam apa yang aku lakukan?

sedarkah kamu..
aku tak perlukan duit yang banyak..
aku tak mahukan kerja yang gah..
aku tak inginkan hidup yang mewah..
aku tak pedulikan semua itu..
aku cuma mahu menjadi aku..

kenalkah kamu akan aku?
pedulikah kamu siapa aku?

sedarkah kamu..
disaat kamu menuding jari perihal mereka..
setiap satunya aku buat juga..
setiap satunya keinginan aku juga..
setiap satunya wujud dalam diri aku juga..

dari dahulu aku cuba luahkan..
tapi setiap kali itu kamu akan kata cuba dulu..
dan bila itu arahan dari kamu apa lagi yang aku mampu..

dan kamu akan saksikan hari ini..
aku bunuh rasa aku ini..
aku bunuh jiwa aku ini..

dan kamu akan saksikan selepas ini..
tiada kata dari aku lagi..
hanya suara bisu..
macam dulu..
macam dulu-dulu..

biar semuanya aku simpan sendiri..
biar sakitnya aku ubati sendiri..
biar kecewanya aku pendam dihati..
kamu tak perlu tahu
kerana kamu tak mahu tahu..

hari ini
hari aku mati..

No comments: