Sunday, March 30, 2014

jendela

kau datang
kau ketuk pintu hatiku
mohon untuk masuk

aku kata nanti dulu
aku tidak kenali kamu
takut untuk ku bukakan pintu

kau bilang tak mengapa
hanya satu kau pinta
agar aku temani kau berbual di jendela

masa silih berganti
kau akan datang
kita berbual bersama
biarpun sekadar di tepi jendela
tapi kau tak pernah lelah
kau tak pernah mahu mengalah

walau kekadang hujan melanda
walau kekadang aku malas menjengah di jendela
tapi kau pasti kembali
membawa cerita-cerita indah untuk aku
memberi khabar-khabar baru buat aku

tapi kali ini
kau pergi agak lama
diam kamu tanpa bicara
kini
kau tidak lagi berkunjung di jendela
disaat aku mula yakin padamu dan ingin ku bukakan pintu itu
disaat aku ingin menjemput kau ke dalam hatiku
kau sudah tiada
dan aku
hanya mampu menanti di jendela

No comments: